FANDOM

Anzelm Helenos Roth (ur. 19 września 1992) - gówny bohater (chuj-wie-czego xD).

Etymologia imienia Edytuj

Anzelm to imię pochodzenia germańskiego, oznaczające osobę chronioną przez bogów. Nawiązuje do dynastii Azów, która według mitologii nordyckiej była dynastią bogów polityki i działań militarnych, mających władzę nad światem. Drugię imię, Helenos, Anzelm dostał po matce Helenie. Imię to wywodzi się z mitologii greckiej. Mityczny Helenos był synem króla Troi, Priama i jego żony Hekabe, bliźniaczym bratem Kasandry. Jako ulubieniec Apolla, otrzymał od niego dar jasnowidzenia. Przewidział Eneaszowi założenie Rzymu, a swemu bratu Parysowi wszystkie nieszczęścia wynikające ze związku z Heleną. Kiedy Priam odmówił mu ręki Heleny po śmierci Parysa, odszedł na górę i postanowił, że nie będzie dłużej walczył w wojnie trojańskiej po stronie ojca. Podał Grekom szereg warunków, pod jakimi mogą zdobyć Troję, przypisuje się mu nawet pomysł z koniem trojańskim. Przyczynił się do zguby ojca i rodzinnego miasta, jednak współpraca z Grekami zapewniła mu życie i wolność po upadku Troi.

Dzieciństwo Edytuj

Anzelm był starszym bratem Emilii. Dorastał wychowywany na wsi. Ojciec opuścił jego rodzinę zaraz po narodzinach chłopca. Był on troskliwie pielęgnowany przez swoją matkę, która dostrzegała w nim charakter ojca. Dzieciństwo spędził na nauce gry na pianinie, malowaniu oraz rysunku. Był równie wrażliwy jak jego siostra. Uwielbiał przyrodę i z chęcią podróżował po peryferiach miasta. Jego matka wpadała w rozpacz, gdy zdarzało mu się znikać i nie wracać do domu. Nie raz, nie dwa dzwoniła na policję w sprawie jego zaginięcia.

Gdy nie był pod wpływem stresu, ukazywał szczerość i bezpośredniość, wtedy mówił co myśli i czuje. Dlatego jednak, że nie zdawał sobie sprawy z tego jak mogą zareagować inni na jego słowa, obrażał nieświadomie przyjaciół i matkę a siostrę doprowadzał do szału. Nigdy jednak nie podniósł na nią ręki i cierpliwie znosił wyładowywaną na nim przemoc. Razem z matką byli torturowani jej nastrojami, przez co nawiązywali coraz bardziej zażyłe stosunki ze sobą. Rok za rokiem Anzelm oddalał się od swojej siostry. Była ona dla niego niepokonanym napastnikiem, dla którego mógł być jedynie bezbronną ofiarą. Zamiast walczyć - wycofywał się. Popadał w silną depresję, spędzając sam czas w pokoju. Budziła się w nim nienawiść i złość. Miał ochotę wyeliminować ze swojego życia Emilię. Śledziła go w snach jako człekokształtny potwór. Żeby pokonać swój stres, uciekał do świata fantastyki. Na kartkach papieru stwarzał swoje własne światy, z ustalonymi prawami odnośnie tego, co ludzie mogą czuć i jak mają wyglądać. Podświadomie pragnął być siłą sprawczą, ustalać i egzekwować reguły. W świecie swoich marzeń konstruował przyszłe zdarzenia, spisując je w pamiętniku. W przyszłości widział jak jego siostra i jego ojciec umierają. Potrafił dojrzeć koniec życia każdej osoby. Niejednokrotnie zastanawiał się, skąd przychodzą do niego pomysły. Czy są to wizje, czy wyobraźnia?

Więcej z Fandomu

Losowa wiki